TYLÖPRINT

Att hela tiden se bättre ut! Det är just detta som Tylöprint specialiserat sig på. I över 40 år har Tylöprint arbetat med fokus på mäklarbranschen, men är idag även en stark leverantör till ett flertal andra kundgrupper.

Hos oss hittar du allt från gatupratare, skyltar, reklamgodis, läckra trycksaker och en uppsjö av smarta profilprodukter till 3D-logotyper, helt kundanpassade tapeter och det senaste inom effektiv lysande och digital skyltning.

Med hög servicegrad och ett heltäckande koncept förser vi våra kunder med rätt sälj- och marknadsföringsredskap till rätt pris. Våra produkter ska vara marknadsledande och spara tid och pengar åt kunden genom att allt finns samlat på ett ställe.

HISTORIA

1981 beslutar sig Lennart Simonsson att lämna rollen som annonssäljare på Lokaldelen i Halmstad.

Bakgrunden till detta beslut var en idé och inspiration Lennart fick från en av bolagets kunder som berättade om en produkt som mottagits väl i USA; en lokal tidning som den lokala mäklaren producerade som å ena sidan presenterade alla de husobjekt som var till salu i regionen, å andra sidan finansierades av lokala annonsörer vilket gjorde att den direkta investeringen för den lokala mäklaren var försumbar.

Med detta som inspiration utvecklade Lennart Villaguiden (från början Villabörsen) som snabbt blev en succé och som än idag lever och är en produkt i Tylöprints sortiment. Med Villaguiden som bas började Tylöprint att lyssna av hur mäklaren praktiskt arbetade och vilka behov som fanns för att kommunicera och skapa intresse och attraktion kring de objekt som löpande presenterades.
Systematiskt började Tylöprint utveckla en produktportfölj som erbjöd olika former av stöd för mäklare, från annonsering och exponering av husobjekt i olika medier till praktiska arbetsredskap i form av exempelvis trycksaker, butiksskyltning, skyltbockar, visningsmaterial, tillsaluskyltar, kundpärmar mm.

Tylöprint arbetade hela tiden nära mäklaren för att lyssna av deras behov, utmaningar och arbetssätt för att därifrån genom egen innovation utveckla nya produkter och tjänster för att göra mäklarens vardag så enkel som möjlig. Detta kombinerades med att utveckla det sätt på vilket man kommunicerade aktuella husobjekt - i tidningsmedia, i mäklarbutiken, på banken eller webben.
Idag erbjuder Tylöprint ett fullservicekoncept i form av en "one-stop-shop" där kunderbjudandet till en stor del täcker det behov en mäklare eller annan näringsidkare behöver i sin löpande marknadskommunikation och sitt dagliga säljarbete. Tylöprint har skapat sig en unik position inom fasighetsmäklarbranschen i den mening att vi i över 40 år har kunnat fokusera och leverera ett fullservicekoncept vad gäller olika former av kommunikativa lösningar som gör vardagen enklare.

Produktportföljen har under årens lopp utvecklats för att även passa mycket bra till andra kundsegment som utnyttjar hela eller delar av Tylöprints breda sortiment.